Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu
Jednička v internetovém poradenství
a výkonnostním marketingu

Analýza návštěvnosti a chování uživatelů na stránce

Poznejte návštěvníky svého webu. Díky analýze návštěvnosti zjistíte, kdo váš web navštěvuje, jak se po něm pohybuje a kde naráží vaši návštěvníci na obtíže.

  • Odhalíte, kde se návštěvníci na vašem webu dostávají do nesnází
  • Ověříte si, zda vynakládáte prostředky efektivně

Zaujala vás tato nabídka?

Objednejte si naše služby

nebo zavolejte na
272 763 111

Pokládáte si otázky typu:

  • Jací návštěvníci chodí na naše stránky?
  • Když už přijdou, chovají se tak, jak si představujeme?
  • Vyplácí se nám investice do reklamy?
  • Proč dokončí objednávku jen 15 procent z těch, kteří si nějaký produkt vybrali?

Máte nasazený měřící nástroj, například Google Analytics, ale nedokážete ze statistik zjistit odpovědi na podobné otázky? Pokud je tomu tak, analýza návštěvnosti je přesně to, co hledáte.

Jak probíhá práce na analýze:

  1. Zkontrolujeme měřící nástroj, abychom ověřili, že se statistiky měří tak, jak mají. Chceme, abychom z naměřených dat získali maximum relevantních informací. Pokud nalezneme problémy v implementaci, doporučíme vhodné úpravy. Teprve po zapracování změn můžeme popřípadě začít analyzovat.
  2. Máte-li konkrétní požadavky, není problém se domluvit na změně obsahu tak, aby vám vyhovoval. Výsledný dokument obsahuje jak samotnou analýzy, tak i v případě problematických části návrhy, co by bylo dobré zlepšit.
  3. Pokud byste měli zájem o společnou schůzku nad závěry, tak ani v tom není problém. Jen je třeba se domluvit na začátku spolupráce.

Jak vypadá analýza návštěvnosti

Struktura analýzy návštěvnosti není identická pro všechny internetové stránky. V závislosti na typu webu, způsobu měření i vašich cílech ji vždy přizpůsobíme tak, aby poskytla maximum užitečných informací. Může se jednat o:

  • Analýza návštěvníků a hodnocení jejich kvality

Připravíme základní přehled o návštěvnících dané stránky. Dozvíte se, kolik unikátních návštěvníků na vaše stránky přišlo, během kolika návštěv, z jakých lokalit návštěvníci přicházejí, kolik na webu tráví času a kolik stránek si za návštěvu prohlédnou. A to jak ve sledovaném období, tak i ve srovnání s minulostí. Součástí analýzy je i stanovení trendů.

  • Hodnocení zdrojů návštěvnosti - kde a jak návštěvníci stránky našli

Zjistíme, odkud návštěvníci na váš web přicházejí a jak se chovají. Jaké jsou nejčastější weby, které k vám odkazují a jaké informace se na nich nalézají. Dozvíte se, zda mají potenciál a přivádí kvalitní návštěvnost, nebo přivádí nerelevantní příchozí, kteří téměř okamžitě web opouštějí.
 
Podobně zhodnotíme přístupy z vyhledávání. Uvidíte, přes která klíčová slova návštěvníci přicházejí, v jakém poměru jde o brandové a nebrandové fráze. V analýze představíme nejvhodnější klíčová slova, na která je dobré se ještě více zaměřit.

Je důležité i vědět, na které stránky klíčová slova návštěvníky vodí. Cílových stránek pro jedno klíčové slovo může být více a je dobré znát ty stránky, které fungují lépe, a na ty návštěvníky přivádět.

  • Analýza vstupních stránek z pohledu kvality

Vstupní stránky jsou výlohou vašeho webu. Jedná se o první stránku, na kterou návštěvník narazí. Zde se rozhoduje, zda do obchodu vstoupí, nebo bude pokračovat jinam.

Hodnocení vstupních stránek se provádí pro menší skupiny návštěvníků. Vhodným segmentem pro tuto analýzu jsou tak například návštěvníci z vyhledávačů, protože se díky algoritmu vyhledávače mohou dostat na stránku, která je schována hluboko ve struktuře vašeho webu. Ve skutečnosti může většina návštěvníků vstoupit na vaše stránky skrze některou z podstránek a vůbec nemusí úvodní stránku navštívit.

Zaměříme se na otázky jako "Přicházejí návštěvníci hledající určitá slova na správné stránky a pokračují ve splnění stanovených cílů?" nebo "Odpovídají vstupní stránky tomu, co si návštěvník představuje, že uvidí?"

  • Analýza nejčastějších stránek, kde návštěvníci web opouští

Opakem vstupních stránek jsou stránky výstupní, tedy ty, na kterých návštěva končí. Návštěva musí vždy (a tedy na nějaké stránce) skončit. Otázkou je, zda návštěvníci končí na stránkách, kde to nevadí, případně je to zamýšleno. Typickou stránkou, kde nevadí, že návštěva končí, je děkovací stránka po odeslání objednávky, případně stránka kontaktů.

Nepříjemné ale je, pokud návštěvník skončí na předposledním kroku objednávkového procesu, případně na rozcestníku nebo detailu produktu. Tyto stránky je dobré identifikovat a nalézt důvody, proč na nich návštěvníci váš web opouští.

  • Měření návratnosti investic pomocí statistik elektronického obchodu

Pokud máte na stránkách elektronický obchod, je významným nedostatkem, pokud se data o prodejích neměří v Google Analytics. Toto měření se nastavuje pomocí dodatečných měřících kódů, které se umístí na děkovací stránku po dokončení objednávky. Díky těmto kódům je možné analýzu provádět vůči konkrétním prodejním výsledkům.

Nemuseli bychom se spoléhat pouze na hodnocení chování návštěvníků (zda stránky opouštějí, jak dlouho na webu zůstanou nebo kolik stránek prohlédnou), ale k hodnocení návštěvnosti by bylo možné použít výši obratu či průměrné hodnoty objednávky.

  • Hodnocení návštěvnosti na základě dosažení stanovených cílů

Kromě sledování konkrétních objednávek je také vhodné sledovat další cíle (tzv. konverze). U e-shopů může jít o počet nákupů, množství prodaného zboží, nejčastěji prodávané kategorie nebo obrat obchodu.

U firemních prezentací většinou nelze měřit konkrétní prodeje, ale je možné sledovat počet odeslaných poptávek, shlédnutí produktové stránky, přihlášení k odběru aktualit nebo třeba zavolání na telefonní číslo uvedené na webu. Splnění těchto cílů lze měřit a pomocí míry konverze jednotlivých cílů ohodnotit jednotlivé zdroje návštěvnosti.

  • Měření průchodu objednávkovým procesem

Objednávkový proces je velmi důležitou součástí každého prodejního webu. Většinou se do něj dostávají návštěvníci, kterým zbývá pouze odeslat objednávku. Z našich zkušeností ale vyplývá, že i v průběhu objednávkového procesu (tedy na cestě od košíku k objednání) uživatelé odcházejí. Díky měření tohoto procesu je možné zjistit místa, na která je třeba se zaměřit.

Proč spolupracovat s H1.cz?

  • Využíváme nejkvalitnější nástroje na trhu
  • Jsme partnerem Google
  • Naše hodnocení se odvíjí od našich výkonů

Související služby

Projektový návrh webu

Na základě dlouholetých zkušeností vám dokážeme poradit s celým procesem tvorby nového, případně rekonstrukcí stávajícího webu.

Obchodní účinnost webu

Analýza obchodní účinnosti webu pohlíží na webové stránky jako na prodejní nástroj a hodnotí jejich schopnost naplňovat obchodní cíle provozovatele.

A/B testování

Rozhodněte se na základě dat, která varianta webu více vyhovuje vaši cílové skupině a má lepší vliv na jeho konverzní schopnost.

Feedbackový formulář

Zajímá vás, co si o vašem webu, službách nebo produktech uživatelé myslí? K dispozici je více možností než jen klasické ankety.

Certifikáty a členství v odborných asociacích

Certifikovaná agentura Sklik Certifikovaná agentura Mergado

Všechny certifikáty

Uložit

Uložit

Uložit

Poznejte úspěšný příběh H1.cz

Za 10 let naší činnosti jsme se stali jedničkou na trhu, získali strategického partnera a nyní hodláme svou pozici upevnit i v rámci celoevropského trhu.

2005
Vzniká H1.cz
2008
Zakládáme firemní Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlašuje náš Twitter jako nejprofesionálnější profil v ČR
2010
Spravujeme největší útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojení firem Ataxo a H1.cz
2012
Spuštění nového webu H1.cz
2013
QUISMA a GroupM kupují Hájedničku
2014
CopyCampíme potřetí a stanujeme na IAC 2014

Zobrazit celý příběh H1.cz

Přihlaste se k odběru zpravodaje H1.cz

Odborné články a pozvánky na konference nebo školení, nové informace o lidech a nových projektech. Po registraci můžete stahovat naše mnohé publikace.

Přihlášením odběru souhlasím se zpracováním os. údajů dle zákona

Zavřít



Zavřít

Chcete si přečíst skvělý článek? Zajít na konferenci, kde přednáší (há)jendičky? A být v centru dění?

Registrujte se a sledujte aktuality ze světa online a výkonostního marketingu v našem Newsletteru.