Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu
Jednička v internetovém poradenství
a výkonnostním marketingu

Testování struktury webu – Card Sorting

Připravujete novou strukturu webu a nejste si jisti jak vytvořené stránky na webu uspořádat a pojmenovat? S vyhovujícím návrhem se nemusíte trápit sami.

  • Nechte si architekturu webu navrhnout přímo od vašich uživatelů
  • Zlepšete uspořádání informací na webu

Zaujala vás tato nabídka?

Objednejte si naše služby

nebo zavolejte na
272 763 111

Card Sorting je technika, ve které vybraná skupina vytváří strukturu a pojmenování jednotlivých kategorií webu.  

Úpravami informační architektury na základě údajů získaných z Card Sortingu je možné zlepšit orientaci uživatelů ve struktuře webu, což má pozitivní vliv na použitelnost.

Testování probíhá tříděním sérií karet. Každá karta je pojmenovaná příslušným obsahem. Uživatelé mají za úkol tyto karty logicky roztřídit do skupin.

Typy testování:

V rámci Card Sortingu testujeme dvěma různými přístupy: 

  • Otevřená metoda
    Účastníkům jsou dány k dispozici kartičky s obsahem webu bez předem stanovených skupin. Uživatelé tyto karty třídí do skupin, tak jak to považují za vhodné a jejich úkolem je také pojmenovat každou vytvořenou skupinu.
  • Uzavřená metoda
    Účastníci mají podobně jako u otevřené metody k dispozici sérii karet. Oproti otevřené metody účastníci třídí kartičky do předem vytvořených skupin.

Pro koho je vhodné

Testování pomocí Card sortingu je vhodné pro weby, kde se obtížně vytváří struktura webu, zejména se jedná o rozsáhlé weby či weby se specifickým tématem, kde se obtížně pojmenovávají a třídí jednotlivé kategorie. Metoda se typicky hodí pro:

  • Internetové obchody.
  • Katalogy (firemní, webové, atp.)

Průběh zpracování

1. Stanovení si cílové skupiny

Před rekrutací je nutné stanovit si cílovou skupinu uživatelů webu. Není možné vybrat si například kolegy s agentury, či interní zaměstnance, protože by výsledky testování mohly být zkreslené.

2. Příprava uživatelských úkolů a testování + rekrutace testerů

3. Realizace testování

Testování se podle potřeby provádíme online i osobně. Před samotným výzkumem jsou testeři vždy detailně seznámeni s principem testování.

4. Vyhodnocení získaných údajů a příprava informační architektury

Po ukončení testování, dochází k vyhodnocení údajů, obvykle vyhodnocují následující parametry:

  • Četnost pojmenování kategorie – Počet respondentů, kteří pojmenují danou kategorii stejným způsobem.
  • Míra shody – procentuální vyjádření shody zařazení stránky v rámci jedné kategorie.

Na základě získaných údajů je sestavena vhodná informační architektura.

Proč spolupracovat s H1.cz?

  • Využíváme nejkvalitnější nástroje na trhu
  • Jsme partnerem Google
  • Naše hodnocení se odvíjí od našich výkonů

Související služby

Feedbackový formulář

Zajímá vás, co si o vašem webu, službách nebo produktech uživatelé myslí? K dispozici je více možností než jen klasické ankety.

Testování použitelnosti

Dobrá použitelnost webových stránek je podmínkou jejich úspěšnosti. Vaše stránky otestujeme nejmodernějšími metodami a doporučíme vám, jak je zlepšit.

Obchodní účinnost webu

Analýza obchodní účinnosti webu pohlíží na webové stránky jako na prodejní nástroj a hodnotí jejich schopnost naplňovat obchodní cíle provozovatele.

A/B testování

Rozhodněte se na základě dat, která varianta webu více vyhovuje vaši cílové skupině a má lepší vliv na jeho konverzní schopnost.

Certifikáty a členství v odborných asociacích

Certifikovaná agentura Sklik Certifikovaná agentura Mergado

Všechny certifikáty

Uložit

Uložit

Uložit

Poznejte úspěšný příběh H1.cz

Za 10 let naší činnosti jsme se stali jedničkou na trhu, získali strategického partnera a nyní hodláme svou pozici upevnit i v rámci celoevropského trhu.

2005
Vzniká H1.cz
2008
Zakládáme firemní Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlašuje náš Twitter jako nejprofesionálnější profil v ČR
2010
Spravujeme největší útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojení firem Ataxo a H1.cz
2012
Spuštění nového webu H1.cz
2013
QUISMA a GroupM kupují Hájedničku
2014
CopyCampíme potřetí a stanujeme na IAC 2014

Zobrazit celý příběh H1.cz

Přihlaste se k odběru zpravodaje H1.cz

Odborné články a pozvánky na konference nebo školení, nové informace o lidech a nových projektech. Po registraci můžete stahovat naše mnohé publikace.

Přihlášením odběru souhlasím se zpracováním os. údajů dle zákona

Zavřít



Zavřít

Chcete si přečíst skvělý článek? Zajít na konferenci, kde přednáší (há)jendičky? A být v centru dění?

Registrujte se a sledujte aktuality ze světa online a výkonostního marketingu v našem Newsletteru.